Wednesday, December 26, 2007

Office Dinner with KP

Date : 3 Dec 2007
Vanue : Restaurant Puteri, Damansara

Another dinner you may ask? This one was our exclusive department dinner with KP. On Monday night? At Restaurant Puteri? I told you it was exclusive! Hehehe the date is the only date that our KP is available. Despite the exclusiveness and the place was where Erra got nikah, I failed to persuade Chenta to go.

On that Monday morning, I went to work wearing my boring cotton baju kurung, looking sloppy and tired as always. People called it Monday blues but for me it was just plain lazy because I hate going to work! Not particularly on Monday. Every other day! Cit!

Anyway, back to the story, to make my day worst I totally forgot about the dinner until I heard my colleague whom is one of the AJK talking on the phone and I heard words done,
amek gambar, KP datang awal, done, done.

Sh*T! aku lupa bawak baju! Quick thinking….balik? No, jauh ma….pinjam? nak pinjam sapa? Pakai je baju ni….ha? seriously? Alamakkkk…..camna ni..

Ala Dd, pi je beli baju baru ptg ni.

Was I talking in my mind or said it out loud? Tetiba jek mamat tu nyampuk but I like the idea.
Sepantas kilat I contact Pn Zie kekonon ajak lunch kat Sogo (ye la since I have RM100 Sogo voucher). No way nak keluarkan duti sendiri kan… things get better when Pn Zie belanja lunch kat Secret Recipe oh lallalalalallalalalalalallalalalalalalala TQ Pn Zie!. I spent the whole petang trying discounted baju. Jgn la kata akak mengulor sbb those yg attend the dinner dpt pelepasan masa start kul 3ptg lagi!. Exclusive kan….hehehehehe.

reason why i tak sanggup nak pakai baju cotton tu! sbb nak kena salam ngan KP!

and i got lucky! dpt je lucky draw ni akak pon angkat kaki. Raslan a.k.a Atai mcm tak ikhlas jek nak serahkan pressie tu kat akak. hahahahahhaha, Eh showmanship Lan lagi dasyat dari penyanyi jemputan kat belakang tu katanya!

i know..i know color mandom kan. well u know me!.

3 comments:

azura ahmad samsudin said...

dd, sungguhlah lama tak jupa Atai tu.. kalau hang jumpa dia lagi, ken salam kat dia...

ikan said...

mmg hari-hari jumpa! hehehehe
nanti jap lagi aku sampaikan salam hang.

Tukang Campak said...

tetiba byk post...oh itukah baju yg kau sambar...nyesal x leh ikut hang godek2 kat SOGO. Aku suka combination itu...mana ada mandom heh (ayat supporter)