Friday, August 26, 2011

Dam Dam Dum 2011


Lihat, raya datang lagi. Sangat hampir. Meninggalkan Ramadhan yang tahun ini dirasa begitu singkat. Dalam sibuk dan buat-buat sibuk lagi, tahu-tahu semalam kami saling bersalaman dan bermaafan di office.

Tahun ini, tahun pertama Gebus menulis sendiri kad rayanya. Untuk sahabat yang telah berpindah ke Trg. Selalu nama dua beradik itu disebut. Saya hanya buat collage dari gambar-gambar mereka, print dan kemudian laminate. Saya kirimkan bersama frame gambar. Gebus tidak sudah-sudah menyebut perkataan yang ditulisnya itu. Rindu betul dia.

Juga, pertama kali mendapat kad raya dari sahabatnya di SR. Saya tidak diberitahu,  Gebus  berbisik-bisik dengan Abah, ada secret katanya. Ahh, kad raya Tom&Jerry. Senyum-senyum malu pula bila saya minta untuk melihat. Saya sangka anak-anak sekarang sudah tidak kenal kad raya. Saya silap.


Mungkin satu hari nanti, jika Gebus membaca cerita ini, dia akan tersenyum. Saya harap dia akan tersenyum. Apa kenangan kamu Ramadhan ini? 

Weird pose from last year collection:) Tahun ini harus pose cantik sikit:)
Selamat Hari Raya semua, maaf zahir dan batin. Semoga gembira dan berbahagia bersama keluarga di lebaran nanti. Jemput datang rumah ya.

Lots of happiness,
Nwar, Dd and Iman
Kajang.


3 comments:

Mrs.NZ said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri buk didi,bapaknya dan gebus. Maaf zahir batin ya.


kak didi,thn ni baju raya kaler apa?nanti ambik gambo pamili lawa2 sikit. :)

elie hamdan said...

selamat hari raya aidilfitri, maaf zahir batin dd... careful on the road...

ikan said...

Oh En Hamdan's girls... raya puasa dah berlalu, raya haji juga dah bye bye.. ahkak baru nak reply comment.. hehehhehe ya hampunnnnnnnn...

this raya was different... been sleeping in the ward for 2 nights. plan beraya kelaut....

hows yours?

Pn Eline, kain cotton purple serupa denganmu belum berjahit lagi!!! demmm