Tuesday, May 10, 2011

Hari Jadi 2011 - Dia


When : 15-19 April 2011

Tahun ini, harijadi dia jatuh pada hari Sabtu. Dalam usaha menjadi seorang isteri yang cool, saya merancang kejutan untuknya di pejabat pada Jumaat. Semua telah ditempah awal. Pulang kerja hari Khamis dia berkata ‘Esok saya cuti tau, nak pergi pc fair ‘. Ok tak kelakar. Senyap-senyap saya batalkan penghantaran kek. Terpaksa pula saya ambil sendiri dan bawa balik pejabat, tak pe lah, kejutan malam ini di rumah saja. Semasa ambil dia di KLCC, saya dengar Iman berbisik ‘Abah, happy birthday, ada kek’ *jari tunjuk bonet, kening ternaik-naik*. Imaaan!. Ya begitulah gagalnya kejutan untuk dia. Saya jadi tidak cool.


tiup..

Ahad 17/4/2011, kami terbang ke Langkawi. Tiket telah dibeli tahun lepas, sama seperti tiket ke KK tempohari, harap maklum.


gambar sebelum terbang..

My oh my Oh Langkawi… setelah agak lama tidak ke sini, berbezanya kamu. Dulu, err cerita lama, lupakan saja. Dengan pesona baru RM80/hari, kami memecut ke Buffalo Park. Terliur mengenangkan mozzarella segar dari ladangJ. Tersesat-sesat, singgah warong melayan rojak dan nasi goreng ayam. Ayam goreng panas seketul.


Disambut oleh en buffalo, eii tepi la…. *sambil menekan hon sekuat hati*



Park sangat comel. Nampak tak saiz kereta against the building?

Tidak dapat tengok bagaimana cheese dibuat kerana kerja-kerja membuat cheese selesai pada pukul 9am dan terus dihantar ke hotel-hotel yang menempah. Esok tiada production, harap maklum.


Ice-cream susu kerbau sungguh lazat.. tak caya tanya Iman!

dah balik baru jumpa signboard ini.

Nota untuk Pn Cikgi Eline, jangan kirim susu kerbau.. kirim ice-cream kerbau! Dan jangan kirim aku.. kirim zie atau zila… aku tak mo pergi dah tempat ni hahahahhahaha.


Akibat tidak menempah hotel untuk malam pertama, kami ke Grand Cont. Hotel lama dengan karpet baru. Psst, group tour dari India duduk sini, so bayangkan kemeriahannya!. Petang, jalan-jalan keliling kota, bergambar-gambar dibawah panas mentari utara. Mentari yang sama, tetapi teriknya pedih ke ubun!.



Niat mencari laksa power seanterio dunia (kata Ninie) di Tg Aru tapi masa tidak mengijinkan *frust dowh*, lalu ke pasar malam Padang Maksirat. Laksa tak power sebab kurang masam dan cair, mungkin sebab kedai dah nak tutup.


Tetapi gumbira makan meng kham – RM2.50 sahaja/packet

Meronda Chenang.. wah, wah, terkejut kawan melihat Chenang yang saling tak tumpah seperti pantai Patong (tanpa awek seksi dan disko lip lap pecah telinga). Kamu pernah ke Patong? Sama kan! *calit ibu jari tangan*


Anak gebus kelaparan lalu singgah di **emm tak ingat nama kedai**.
Chenta: Dik, bawal kecik sekor dalam berapa ringgit?
Adik : kalau kecik dalam RM7 je sekor bang…
Bila bayar kena RM28, rupanya >RM7/100gm, malas nak tanya dahhhh.



Keesokannya, misi ke The L0af mencuba sarapan Tan Tin Tun. Saya tak rasa Tan Tin Tun makan menu ini untuk mengekalkan daya ingatan yang baik. Menu Iman lebih sesuai.


kami suka tempat ini:)

Pulang pesona di airport, tunggu airport transfer ke hotel jangan tanya kenapa.
Adik driver : Maaf saya lambat sedikit, flight encik dah lama sampai?
Chenta : dah.. semalam.
Adik driver : ?????? (Kesian dia, we don’t bother to explain pon…hahahahhahahaha)



Acara lepak hotel bermula. Bilik dinaiktaraf ke separuh pandangan lautJ weehoo. Dan, dan sebab ahli starwood, for next visit in 2011, dapat full seaview room for only RM99/night! Wait.. wait.. no blackout date! *menyeringai*.

daftarr masuk, kamu nampak hadiah harijadi untuk diri sendiri Chenta?

Untuk ke bilik, harus menaiki buggy ini. Jalan belok-belok, driver bawa laju.. rasa nak tercampak!

Terus ke acara wajib: kolam renang.




kolam kanak-kanak bentuk hati, saya suka

turun ke pantai

MrGebu tulis nama, saya tidak suruh..

Tak sangka saya pandai main ping pong. Terasa nak lawan orang iteww yang wakil majikannya. Saya tahu saya akan kalah, tapi saya kan cool *eh, tetiba pandai main ping pong terus rasa cool*

Seperti biasa, Gebus pun sibuk nak main jugak!



Konon dah tapau makanan untuk dinner, tup-tup anak Gebus menangis nak dinner di rest. Chop..chop, ni birthday trip sapa ni? Gebus ke Abah?. Sebab kami je melayu dan jawa johor mari tara sombong punya, bersembang dengan f&b manager, terus di bawanya Gebus ke buffet spread (kami a la carte) dan Gebus pulang dengan semangkuk candy. En manager juga inform anak Sherat0n iaitu 4points akan dibuka dlm oktober. Publish rate will be as low as RM300. Sila selalu semak laman web mereka. Lepas baca entry ini kamu semaklah…hehehe.



linguini pesto

Malam itu birthday boy lepak Chime menikmati kugiran hidup.


Keesokannya, lepak hotel lagi.. Lepas checkout, sambung lepak pool sampai pukul 2:30. Pukul 3 ke airport dan tebang pulang.


daftar keluar: saya nak brsembang dengan siapa:(

MrGebu mempalu gong selamat tinggal dan candy besar (jangan bayangkan wajah bapanya)

Happy 36th birthday Chenta, semoga terus menjadi Chenta saya. Saya Chenta kamu. Ye la.. Iman pun Chenta kamu jugak *sedang menolak Iman ke tepi.. sibuk nak jenguk2 dan cuba mengeja apa Mommy dia taip*.

Ini excerpt (my fav part) dari lagu kesukaan, oleh Anuar untuk untuk Chenta saya Anwar:

dikala penuh ketakutan, dengan badai kehidupan
ku bersyukur adanya kamu
kasihku
ku amat mencintai kamu kerna kau beri erti hidup
ku kan terus mencinta sedetik lebih
sampai selamanya
(kenapa baca laju sangat.. kamu harus nyanyi seperti Abg Anuar Jen!)

8 comments:

Kopi Suam said...

semoga chenta panjang umur. semoga chenta kamu sehingga akhir hayat...amin

eline hamdan said...

entry ini kelakar. suka.

ikan said...

Tq zirap, Moga hunny bunny kamu juga panjang umur.

Saya suka bila cikgu eline suka. Suka.

azura ahmad samsudin said...

masa taip entry nie tengah lepas tengok maharaja lawak ker hantu kak limah ker atau baru lepas bersuka ria gelak dengan chenta? mood dia lain macam ajer..

ya cikgu elin, entry nie mmg kelakar especially bab tolak iman tu..

zila said...

saya suka sbb ada nama saya... eh, saya ke dimaksudkan?

Tukang Campak said...

Saya pun kena suka jugak ke ? Hmm suka suka...cikgu, sori ai x main baffelow2 nih, so kirim :P

Semoga terus menyambut hari jadi dia dan hari jadi kamu bersama2 di merata dunia hehe

ikan said...

Mari bersukaan!!!!!
Ya Pn Zila, itu kamu. Suka kan!
Pn Zie, wajibla suka. Suka boleh buat kita kurus tau:)

Ya saya suka menyabut birthday dgn dia. Harapnya hinge akhir hayat. Jika tidak dimerata dunia, di hati pun jadilahhhh:)

ikan said...

Haha Pn Aju, lepas tgk maharaja lawak laaa hehehe. U ni tau2 ajek!
Saya suka sepah *maluuuu*